본문 바로가기
교육

중 3 - 1 영어 교과서 능률(김) 1과 2과 reading

by glesam 2023. 8. 3.

중3능률1과2과-썸네일
능률영어교과서

 

중학교 3학년 1학기 능률 영어 교과서 1과 2과 리딩입니다. 우선 독해 원리를 보시고 문장을 끊으면서 앞에서 뒤로 해석해나가는 연습을 해봅시다. 우리말 연결을 잘하면서 매끄럽게 해석하시면 되고 번역한 것처럼 완벽하게 할 필요는 없습니다. 중학교 독해의 명확한 목표는 문법 완성으로 보시면 됩니다. 따라서 문장 공부를 할 때 어떤 문법이 녹아있을까 생각을 한다면 더 좋은 공부가 될 것이고 더 나아가 비슷한 문장을 만들어 보면 기억이 오래갈 수 있답니다.

 

 

9가지 끊어 읽기 법칙

  1. 주어 + 동사  ~ /접속사
  2. 주어 + 동사  ~ /관계사
  3. 주어 + 동사  ~ /전치사 
  4. 주어 + 동사  ~ / 준동사 (현재분사)
  5. 주어 + 동사  ~ / 준동사 (과거분사)
  6. 주어 + 동사  ~ / to부정사
  7. 명사  /주어 + 동사
  8. 동사  /주어 + 동사
  9. 긴주어~~~~~/동사

위의 내용을 참고 해서 끊어 읽기를 하면서 해석을 해 봅시다. 좀 더 이해가 필요하다면 다음을 참고 해서 읽고 오세요.

 

고등학교 영어 모의고사 유형 분석과 공부법( JK English 참고)

 

고등학교 영어 모의고사 유형 분석과 공부법( JK English 참고)

중학교에서 영어 시험은 주로 교과서에서 출제되지만 고등학교에서의 영어 시험은 교과서와 작년 또는 재작년 모의고사에서 출제되는 경향이 있습니다. 4월 중간고사에서는 2021년, 2022년 3월 모

audrykim.tistory.com

 

1과 Learn a new language, find a new world

 

Why do people learn new language?

Many students learn new languages [ ① because/ because of] school requirements. Many others learn them for fun. In any case, students everywhere have [ ② founded/ found] interesting ways to study new languages. Let's meet these students and [ ③ listen/ listening] to their ideas.

 

I love soccer!

I'm a big fan [ ④ in/ of] a Spanish soccer team. I want to understand interviews with my favorite player. However, it's not easy [ ⑤ because/ because of] I don't know Spanish that well. How can I [ ⑥ prove/ improve] my spanish?  -Owen, 16

 

The best way to learn a new language is to practice it every day. I have [ ⑦ change/changed] the language of my phone to Spanish , and I have been [ ⑧ written/ writing] my shopping lists in Spanish!  -Julie, 15

 

[⑨ That's /What's] most important is to become familiar [ ⑩ of/ with] the language first. I suggest [ ㉮using/ used] to the sound of the language. If the pepple talk too fast, try [ ㉯ watch/ watching] Spanish children's movies first. -Inho, 14

 

Some words are [ ㉰ using/ used] only in soccer, not in everyday life. Learn some soccer vocabulary and [ ㉱ memorized/ memorize] it. Also, why don't you [ ㉲ trying/ try] writing a review of a match in Spanish? It will help you [ ㉳ improve/ to improve] your writing skills.

 

No more subtitles!

DREAM4 is back! I'm so [ ㉴ exciting/ excited] to see my favorite Korean boy band [ ㉵ perform/ to perform]. Their singing and their dancing are just perfect. I want to understand their songs [ ㉶ with/ without] subtitles or translations though. Any tips?

- Marisa, 14

 

You should find friends who [ ㉷ is/ are] interested [ ㉸ in/ with] DREAM4 and start a club. In my club, we motivate one another. 

We translate songs and [ ㉹ sing/ singing] together. Doing these things [ ㉺ is/ are] fun and really [ ㉻ improve/ improves] our Korean!  - Lori, 15

 

Follow DREAM4 on social media. They often post short messages in Korean about how [ ⓐ are they/ they are] doing. They also post pictures with the messages, so you can understand the posts more [ ⓑ easy/easily]

 

I recommend [ ⓒ to watch/ watching] Korean dramas. I've been watching Korean dramas [ ⓓ for/ since] a year, and they're really [ ⓔ interested/ interesting]! You can use Korean subtitles for help with listening. [ ⓕ It's/ That's] also a good idea to print out the subtitles and read them first.   -Brandon, 16

 

What works for you?

There [ ⓖ is/ are] hundreds of good tips out there, but everyone has their own way of [ ⓗ learn/ learning]. Find [ ⓘthat/ what] keeps you motivated; then you will enjoyed[ ⓙ to learn/ learning] more. Remember, every language is hard at first, but a new language can make your world [ ⓚ very/ much/even] bigger!

 

 

 

 

 

 

정답 해설

 because 는 접속사로써 주어, 동사가 옵니다. because of는 전치사 구로써 뒤에 명사가 옵니다. (학교의 요구사항들 때문에)

② find- found 발견하다. found- founded 설립하다. 여기에서는 발견하다의 뜻이 맞습니다. 현재완료 형태이므로 found가 정답입니다.

③ meet과 listen은 병렬구조로 형태를 같이해야 합니다. Let's 다음에 동사원형이므로 정답은 listen 입니다.

 '~의' 에 해당하는 단어이므로 of가 정답입니다.

because 는 접속사로써 주어, 동사가 옵니다

⑥ prove 증명하다. improve 개선하다, 향상시키다. 여기에서는 improve 가 정답입니다.

⑦ 현재완료 형태 (have 과거분사)

⑧ 현재완료진행형의 형태 (have been 동사- ing)

⑨ what 관계대명사절로 문장이 불완전합니다.

⑩ be[ become]  familiar with ~익숙하다, 친숙하다.

㉮ suggest는 동명사를 목적어로 취합니다.

㉯ try 동사 ing ~시험삼아 해보다. 

수동태 형태 ( be동사 과거분사)

병렬구조

㉲ why don't you 동사원형; ~하는게 어때?

 help 목적어 목적격보어( 동사원형, to 부정사 둘 다 가능)

㉴ 사람주어일때 excited 들뜬, 흥분된. 신나는

지각동사 목적어 목적격보어 (동사원형)

㉶ 내용상 자막과 번역 없이

㉷ 주격 관계대명사는 선행사의 수와 인칭에 일치해야 한다. 따라서 선행사가 복수 이므로 are 가 정답입니다.

㉸ be interested in 숙어문제로 ~에 관심이 있다.

㉹ 병렬구조

㉺ 동명사가 이끄는 주어는 3인칭 단수 취급합니다.

㉻ 병렬구조로 3인칭 단수 취급합니다.

ⓐ 전치사의 목적어로 의문문이 왔을 때 '의문사 주어 동사' 순서로 씁니다.

ⓑ 동사를 수식하는 것은 부사입니다.

ⓒ recommend는 동명사를 목적어로 합니다.

ⓓ 1년 동안이라는 구체적 숫자가 나오면 for 를 사용합니다. 

ⓔ사물이 주어일 때는 interesting이 정답입니다. 

 가주어는 it 을 사용합니다.

 There are 복수명사

ⓗ 전치사의 목적어는 동명사

ⓘwhat 관계대명사를 사용합니다. 주어가 빠져있기 때문입니다.

  enjoy 는 동명사를 목적어로 합니다.

 비교급 강조는 much, even, still, far, a lot 으로 합니다.

 

 

 

 

2과 Beneficial foods for our bodies

We all know that a diet [① contained/ containing] a variety of foods keeps our bodies healthy. But sometimes we are not sure which foods are good [② at/ for] which body parts. Nature, however, gives us a big clue. Look at the following examples. Each of these foods not only [ ③ look/ looks] like a certain body pary but [ ④ is/ are] also good for that body part.

 

Slice open a tomato and [ ⑤ comparing/ compare] it with the human heart. You will see that they look [ ⑥ similar/ different]. They both have multiple hollow spaces and are red. Researchers say that the chemicals [ ⑦ which/ what/ that] make tomatoes red [ ⑧ is/ are] good for your heart and blood. [ ⑨ However/ In addition], eating tomatoes can lower your risk of heart disease.

 

Look at the shape of a walnut. Do you notice anything? Yes, it's very similar [ ⑩ to/ from] the shape of the human brain! A walnut is [㉮ dividing/ divided] into two parts, just like the brain. Walnuts also have wrinkles, [ ㉯ which/ that] the brain has too. Studies show that walnuts help our brains [ ㉰ stay/ to stay/ staying] healthy and active. They are also good for [ ㉱prevent/ preventing] Alzheimer's disease.

 

A slice of carrot looks like the human eye. Carrots have some chemicals [ ㉲ which/ that/ 생략] can make vitamin A, [ ㉳who/ which/ that] improves your vision. It helps your eyes process light and [ ㉴ send/ sends] a clear image to the brain. So if you want healthy eyes, eat carrots.

 

Cutting onions [ ㉵ is/ are] not fun because it makes you [ ㉶ cry/ to cry]. But try slicing one anyway. You can see that the inside looks a little like a human cell. Scientists say that onions contain vitamin B, [  ㉷ that/ which/ who] helps make new, healthy cells.

 

Now, let's move on to ginger. What body part comes [ ㉸ at/ to] mind when you see it? Doesn't it look like a stomach? You may not like ginger's strong taste or smell, but these come from a special chemical that [ ㉹ prevent/ prevents] you from [ ㉺ feel/ feeling] sick and [ ㉻ throw/ throwing] up. For this reason, ginger can be good for your stomach.

 

Isn't it amazing that some foods mirror the body parts [ ⓐ that/ which] they are good for? Interestingly, there [ ⓑ is/ are] many other such foods. Find as many as you can and [ ⓒ trying/ try] to eat a variety of them.

 

 

 

 

 

 

정답 해설

① 분사가 목적어를 가지면 현재분사가 정답입니다.

② be good for ~에 좋다

③ each 를 단수 취급하므로 단수 동사.

④ not only A  but (also) B '  뿐만 아니라  B 도 역시' 병렬구조이므로 단수 동사를 고릅니다.

⑤ 병렬구조로 명령문은 동사원형으로 시작합니다.

⑥ 지각동사 형용사 구조, 내용상 '비슷한' 이 정답입니다.

⑦ 선행사가 사물이므로 which 또는  that 을 고릅니다.

⑧ 긴주어일때 주어가 되는 부분이 복수형태이므로 복수동사를 고릅니다.

⑨ 내용상 '게다가' 가 맞습니다.

⑩ be  similar to ~와 유사하다

㉮ 사물주어로 수동태가 필요합니다. be divided into~로 나누어 지다.

㉯ 관계대명사의 계속적 용법에는 that을 사용하지 않습니다. 정답은 which 

㉰ help 목적어 목적격보어 ( 동사원형, to 동사원형 둘 다 가능), help는 준사역동사라고도 합니다.

㉱ 전치사의 목적어는 명사, 동명사를 사용합니다. be good for~에 좋다.

㉲ 선행사가 사물일 때 관계대명사의 주격은 which 또는 that 입니다. (목적격관계대명사일 경우만 생략 가능.)

㉳ 선행사가 사물일 때 관계대명사의 주격은 Whch,여기에서는 계속적 용법으로 해석은 앞에서 뒤로 합니다.

help 목적어 목적격보어 ( 동사원형, to 동사원형 둘 다 가능), 병렬구조이므로 동사원형을 사용합니다.

㉵ 동명사가 이끄는 주어는 단수취급합니다.

㉶ make는 사역동사로 목적격보어를 동사원형으로 선택합니다.

선행사가 사물일 때 관계대명사의 주격은 Whch,여기에서는 계속적 용법으로 해석은 앞에서 뒤로 합니다.

㉸ come to mind~생각이 나다.

㉹ 관계대명사가 이끄는 절은 선행사의 수에 일치해야 하므로 a special chemical 은 단수 취급합니다.

prevent 목적어 from 동사 ing : 목적어가 ~하지 못하도록 막다[예방하다]

prevent 목적어 from 동사 ing, 병렬구조로 정답은 throwing up 입니다.

ⓐ 관계대명사가 전치사의 목적어로 쓰일 경우 뒤에 which, that 모두 가능(단 전치사+that은 불가능)

ⓑ there are 복수명사

ⓒ 명령문은 동사원형으로 시작, 병렬구조이므로 동사원형으로 시작합니다.

 

개인적인 생각

문법책은 '중학영문법3800제' 1학년, 2학년, 3학년 과정을 주로 공부시키고 있으며 어휘책은 '어휘끝'을 이용해서 기초, 기본, 실력 위주로 공부시키고 있습니다. 교과서와 함께 같이 공부하는 것을 추천합니다. 그런데 요즘 책들이 모두 좋아서 가지고 있는 책을 활용하는 것도 좋습니다. (지금 포스팅은 체크리스트용으로 이용하시기 바랍니다.)

댓글