4학년 영어 교과서 5종 목차 [대교, 동아, YBM(김), YBM(최), 천재]
4학년 영어 교과서를 정리하다 보니 내용이 많아서 1과에서 3과 까지만 정리하였습니다. 초등교과서는 5종이라서 모두 보아도 얼마 되지가 않네요. 출판사마다 특색이 있지만 목차를 보시면 중요 표현은 같다는 것을 알 수 있습니다. 본인의 출판사를 중심으로 공부하되 복습하는 측면에서 5종의 목차와 더불어 내용을 정리하시면 될 것 같습니다. 제가 하나씩 하나씩 포스팅할 예정입니다. (아직은 3학년부터 6학년까지 하나의 출판사만 정리했으니 계속 기대해 주세요!)
4학년 영어 교과서 1과 ~3과 목차
LESSON 1 | My name is Cindy. |
LESSON 2 | How are you? |
LESSON 3 | Don't push, please. |
1과 (My name is Cindy.)
- 때에 알맞은 인사하기
- 이름과 나이 묻고 답하기
Word time
morning 아침인사 afternoon 점심인사 evening 저녁인사 eleven 11 name 이름 old 나이가 든
Look and say
The artist is drawing pictures at the parks. 화가가 공원에서 그림을 그리고 있어요.
Kate greets the artist. 케이티가 화가에게 인사를 해요.
"Good afternoon" 안녕하세요.
The artist greets her back. 화가가 케이티에게 인사를 해요.
"Good afternoon. Sit down, please. " 안녕, 앉을래.
The artist draws a boy. 화가가 한 소년을 그리고 있어요.
He asks the boy's name. 그가 소년의 이름을 물어봐요.
"What's your name?" 너의 이름은 무엇이니?
"My name is Diego Torres." 제 이름은 디에고 토레스예요.
The boy gives his name. 소년이 이름을 답하네요.
The artist asks his age. 화가가 몇 살이냐고 물어요.
"How old are you? 몇 살이니?
"I'm ten years old." 저는 열 살이에요.
After he finishes his drawing, he adds the boy's name and age.
소년의 그림을 완성한 후 이름과 나이를 더해요.
The artist draws another boy. 화가가 또 다른 소년을 그려요.
"What's your name?" 너의 이름은 무엇이니?
"I'm Eric, Eric Brown." 제 이름은 에릭, 에릭 브라운이에요.
"How old are you, Eric? 몇 살이니, 에릭?
"Six, I'm six years old." 여섯 살, 저는 여섯 살이에요.
After he finishes the boy, he adds the boy's name and age.
소년의 그림을 완성한 후 이름과 나이를 더해요.
The artist gives Eric a lollipop. 화가가 에릭에게 막대사탕을 줘요.
This is for you, Eric. 에릭, 이것은 너의 것이야.
"Thank you."고맙습니다.
"You're welcome." 천만에
The children have a good time thanks to the artist.
화가 덕분에 아이들이 즐거운 시간을 가져요.
Creative Theater (The bremen town musicians)
It's in the morning. Donkey meets Dog who's crying.
"Good morning. My name is Mike. What's your name?"
"Good morning. My name is Tom."
"Are you sad?"
"Yes, I am."
Cat's in trouble. Dog and donkey help her. "Come here, my friend."
"Thank you. My name is Cathy."
"Hello, Cathy. How old are you?"
"I'm nine years old."
It's six o'clock in the evening. They meet Rooster.
"Good evening. What's your name?"
"Good evening. I'm Paul"
"Great. Let's go."
Animal friends see thieves in the house.
They make loud music, "Oh,! What's that?"
"Run! Animal friends chase the thieves away.
They are a happy animal band.
2과 (How are you?)
- 안부 묻고 답하기
- 다른 사람 소개하기
Word time
friend 친구 grandma 할머니 grandpa 할아버지 teacher 선생님 fine 좋은 now 지금 so 그래서, 그렇게
Look and say
Bomi and Ian meet at a palace. 보미와 이안은 궁에서 만나요.
"Hey, Ian. How are you?" 이봐, 이안. 잘 지냈니?
"Hi, Bomi. I'm fine, thanks." "How are you" 안녕, 보미. 나는 잘 지냈어, 고마워. 너는 어떻게 지내?
"I'm great, thanks." 나는 좋아, 고마워.
Ian introduces Bomi to his grandma and grandpa. 이안이 보미를 할머니와 할아버지에게 소개해요.
"Grandma, Grandpa, this is my friend, Bomi." 할머니, 할아버지, 이 아이는 내 친구 보미야.
"Good afternoon. My name is Bomi. Nice to meet you." 안녕하세요. 내 이름은 보미예요. 만나서 반갑습니다.
"Nice to meet you, too, Bomi." 나도 만나서 반갑구나, 보미야.
Ian meets Ms.Kim. 이안의 김 선생님을 만나요.
"Ms. Kim!" 김 선생님.
"Hi, Ian. Hi, Bomi!" 안녕, 이안. 안녕, 보미.
"This is my grandpa and my grandma. This is my teacher Ms. Kim."
이분들은 저의 할아버지, 할머니예요. 이분은 저의 김 선생님이에요.
Ms.Kim performs the mask dance. 김 선생님은 탈춤을 추었어요.
Ms. Kim invites Ian and Bomi to dance with her.
김선생님은 이안과 보미에게 춤을 같이 추자고 초대해요.
"Let's dance." 춤을 추자.
"Sure." 네.
People give them applauds. 사람들이 그들에게 박수를 보내요.
Alice's adventures
Alice and her sister are reading a book.
Rabbit appears from a hole.
"Good afternoon, Alice. How are you?"
"I'm fine, thanks."
"Come here" Alice follows Rabbit down the hole.
Rabbit introduces Cat to Alice. "This is my friend, Nancy."
"Hi, my name is Nancy. Nice to meet you."
"I'm Alice. "Nice to meet you, too."
Rabbit introduces Mr. Hat to Alice.
"Mr. Hat, this is my friend, Alice."
"How are you, Mr. Hat.?"
"I'm great. Sit down, please."
They have a tea party.
Alice's sister calls Alice.
"Alice. Alice."
"Who's she?"
She's my sister. Hey! Here!"
Alice wakes up and her sister smiles.
3과 (Don't push, please.)
- 금지하는 말과 주의를 주는 말 하기
- 지시하는 말 하기
Word time
eat 먹다 enter 들어가다 line 줄 서다 push 밀다 quiet 조용한 touch 만지다 careful 주의 깊은 hot 더운
Look and say
The children go on a field trip to a museum. 아이들이 박물관으로 현장체험을 가요.
"Line up, please." 줄을 서세요.
"Line up, Jimin." 줄 서라. 지민아.
"Okay." 알았어요.
Ms. Kim reminds the children to be careful at the museum.
김 선생님은 아이들에게 박물관에서는 주의해야 한다고 상기시켜요.
"Be careful, please." 조심해 주세요.
"Okay." 알았어요.
Jimin and Diego are talking loudly. 지민과 디에고가 큰소리로 말하고 있어요.
"Shh, be quiet, please." 쉿, 조용히 해주세요.
"Oh, I'm sorry." 오, 죄송해요.
Diego tries to touch the artwork. "Look at this. Don't touch."
디에고는 작품을 만지려고 해요. 이것 봐, 만지지 마
"Oh, Okay." 알았어.
"Wow, it's nice! Louie?"와 멋지다. 루이?
Louie enters the display area. 루이가 전시관으로 들어가요.
"Louie! Come here!" 루이! 여기로 와.
Hansel, Gretel, and Dwarf
Hansel, Gretel, and Dwarf come to Cookie House.
"Look at that!"
"Don't enter."
"It's okay."
Children hide in witch's kitchen.
"Be careful, please."
"Okay. Come here."
"Mmm, good. I'm sleepy."
Witch goes into her room.
"Shh, be quiet, please."
Gretel looks at the magic broom.
"Wow, look at this!"
"Don't touch it!"
Gretel touches the broom and the kitchen becomes messy.
Witch comes back to the kitchen. "Oh, no. My cookies!"
"She's angry. Let's go outside!"
"Okay." Children run away from the house.
5학년 영어 교과서 5종 목차 [대교, 동아, YBM(김), YBM(최), 천재]
6학년 영어 교과서 5종 목차[대교, 동아, YBM(김), YBM(최), 천재]
3학년 영어 교과서 5종 목차 [대교, 동아, YBM(김), YBM(최), 천재]
'교육' 카테고리의 다른 글
2023학년도 고1 1학기 기말고사 한국사(11~20번) (115) | 2023.08.29 |
---|---|
2023학년도 고1 1학기 기말고사 한국사 서술형 (101) | 2023.08.25 |
초등 5학년 영어 교과서 (천재) 2학기 7과~11과 (155) | 2023.08.16 |
초등 5학년 영어 교과서 (천재) 1학기 1과~6과 (60) | 2023.08.13 |
2023학년도 고1 1학기 기말고사 한국사(1번~10번) (120) | 2023.08.06 |
댓글